Friday, December 24, 2010

ဗမာလူမ်ိဳးအား တိုင္းရင္းသား လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးအျဖစ္ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တင္ျပ။ (ရွမ္းသံေတာ္ဆင့္မွ ကူးယူေဖၚျပပါသည္)

         


          က်မကုိ ဒီလုိ တာ၀န္ေပးတဲ့အတြက္ အမ်ားႀကီးပဲ ဂုဏ္ယူပါတယ္။ေနာက္ၿပီးေတာ့ တာ၀န္ဆုိတာ အျမဲပဲႀကီးမား တဲ့ကိစၥ တခုပါ။ တာ၀န္ကုိထမ္းရတယ္။ ထမ္းရတယ္ဆုိကတည္းက ေလးတယ္ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္ေတာ့ရွိတာေပါ့။တာ၀န္ေသးေသး ဆုိရင္ေတာ့ ခပ္ေပါ့ေပါ့ပဲ ထမ္းရမယ္။ဒီဟာကေတာ့ တာ၀န္ႀကီးႀကီးျဖစ္လုိ႔ က်မ အင္မတန္မွ ေလးေလးနက္နက္ စိတ္ထဲမွာ ထားလုိ႔ တာ၀န္ေက်ပြန္ေအာင္ႀကိဳးစားပါ့မယ္။ ဒါေပမယ့္ဒီလုိက်မတာ၀န္ေက်ပြန္ေအာင္လုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ က်မ ကုိ၀န္းရံၿပီးေတာ့ ကူညီေပးဖုိ႔လုိပါတယ္။ က်မတုိ႔ လူႀကီးေတြကလည္းအၾကံဉာဏ္ ေပးဖုိ႔၊ဆုံးမစရာရွိတာဆုံးမဖုိ႔၊ က်မတုိ႔ အထူးသျဖင့္ က်မတုိ႔တုိင္းရင္းသားေတြဟာ က်မတုိ႔ လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္ ဟုတ္ရဲ႕လားဆုိတာကုိ က်မတို႔ကုိ ျပဖုိ႔၊ တခ်ိန္လုံး တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ တဘက္နဲ႔တဘက္စကားေျပာေဆြးေႏြးၿပီးေတာ့ ဒီတာ၀န္ေတြကုိထမ္းေဆာင္သြား ရမွာပါ။


က်မတေယာက္တည္း က်မသေဘာနဲ႔ ထမ္းေဆာင္သြားလုိ႔ မျဖစ္ပါဘူး။ အခု ဒီမွာ ေရာက္ေနတာက မ်ဳိးဆက္ေတြက လည္းစံုတယ္။ လူႀကီးေတြ..က်မတုိ႔ အခုလာကန္ေတာ့ေနတဲ့ ဘဘတုိ႔ရဲ႕ မ်ဳိးဆက္ေတြ၊ က်မတုိ႔ရဲ႕မ်ဳိးဆက္ေတြ၊ က်မတုိ႔ ထက္ငယ္တဲ့ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ေတြ၊ ၈၈ ထက္ငယ္တဲ့ လူငယ္ေတြ မ်ဳိးဆက္ေတြေပါ့ေနာ္ ဒီမ်ဳိးဆက္ေတြမ်ဳိးဆက္ေတြဟာ ဒီတာ၀န္ေတြကိုဆက္ၿပီးေတာ့ ထမ္းေဆာင္သြားရမယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ က်မတုိ႔ အခုက အေရးႀကီးတာက က်မရဲ႕ အျမင္ကုိ က်မေျပာတာေပါ့ေနာ္၊ ညီလာခံတခုထက္ အေရးႀကီးတာက စိတ္ဓါတ္ပဲ။ အဲဒီေတာ့ က်မတုိ႔ဟာ ပင္လုံ စိတ္ဓာတ္ကုိ ဆက္ၿပီးေတာ့ရွင္သန္ေနေအာင္ လုပ္သြားဖုိ႔ဟာ ေနာင္မ်ဳိးဆက္ေတြမွာလည္း တာ၀န္ ရွိတယ္။ အလုပ္တခု က ညီလာခံတခုနဲ႔ ၿပီးသြားတာမဟုတ္ဘူး။ ဒီညီလာခံကေနၿပီးေတာ့အေကာင္အထည္ေဖာ္လုိက္တဲ့ကိစၥ ေတြကုိအဓိပၸါယ္ ရွိရွိနဲ႔ ဆက္ၿပီးေတာ့ က်မတုိ႔ႏုိင္ငံအတြက္ ရပ္တည္သြားႏုိင္ဖုိ႔ဆုိတာ အားလုံးရဲ႕တာ၀န္ျဖစ္တယ္။ ဒီမ်ဳိးဆက္တခုတင္ မၿပီးသြားဘူး။ မ်ဳိးဆက္ေတြ မ်ဳိးဆက္ေတြ ဆက္ၿပီးေတာ့လုပ္ရမယ္။

တုိင္းရင္းသားေတြ အားလုံး ညီညီညြတ္ညြတ္နဲ႔လုပ္ရမယ္။ အခုက်မတုိ႔ ဒီလုိ၀ါရင့္ ႏုိင္ငံေရးသမားႀကီးမ်ားကုိ ကန္ေတာ့ ပူေဇာ္ပြဲမွာ ဒီလုိကိစၥမ်ဳိးနဲ႔ဆုံစည္းၿပီး လုပ္တာ အင္မတန္မွသင့္ေတာ္တယ္လုိ႔ က်မထင္ပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ ဆုိလုိ႔ရွိရင္ က်မတုိ႔ ၀ါရင့္ႏုိင္ငံေရးသမားႀကီးမ်ား၊ က်မတုိ႔လူႀကီးမ်ားက က်မတုိ႔ကုိလက္ဆင့္ကမ္းၿပီးေတာ့ တာ၀န္ ေပးအပ္တဲ့ သေဘာပါ။ အဲဒီေတာ့ က်မတုိ႔ကလည္းအခုကတည္းက ဘြတ္ကင္လုပ္ထားရမွာေပါ့ (ရယ္လ်က္…)။ က်မတုိ႔ၿပီး လုိ႔ရွိရင္လူလတ္ပုိင္း၊ လူလတ္ပုိင္းကေန လူငယ္ပုိင္း အဆင့္ဆင့္လုပ္သြားရမွာပါ။ ဘယ္ေတာ့မွႏုိင္ငံေရးဆုိတာ ၿပီးတယ္လုိ႔ မရွိပါဘူး။ ႏုိင္ငံေရးဆုိတာ လူတုိင္းနဲ႔ ဘယ္သူနဲ႔မွလည္း ကင္းတယ္လုိ႔မရွိဘူး။ ဘယ္ေတာ့မွလည္း ၿပီးဆုံးသြားတယ္ လုိ႔မရွိဘူး။ အဲဒီေတာ့ က်မတုိ႔ ဒုတိယ ပင္လုံလုိ႔ပဲ ေျပာေျပာေပါ့ေနာ္၊ က်မ ၂၁ ရာစုႏွစ္ ပင္လုံလုိ႔ ေျပာခ်င္တာက ၂၁ ရာစု အျမင္ေတြနဲ႔လည္း ကုိက္ ေအာင္ ၂၁ ရာစုႏွစ္မွာ က်မတုိ႔ရမယ့္အခြင့္အေရးေတြ လုပ္ပုံလုပ္နည္း ေပါ့ေနာ္ လမ္းေၾကာင္းေတြနဲ႔ ကုိက္ေအာင္ဆုိၿပီးေတာ့ က်မက သုံးလုိက္တာပါ။

လူႀကီးေတြေျပာတဲ့ ဒုတိယပင္လုံဆုိတဲ့ စကားကုိဖယ္ရွားတဲ့သေဘာလည္းမဟုတ္ပါဘူး။ ထပ္ၿပီးေတာ့ ျဖည့္ဆည္းေပးတဲ့ သေဘာလုိ႔ပဲ က်မျမင္ေစခ်င္ပါတယ္။ က်မတုိ႔ႏုိင္ငံဟာ တကယ့္ျပည္ေထာင္စု စစ္စစ္ျဖစ္ဖုိ႔ဟာ လူတုိင္းရဲ႕တာ၀န္ျဖစ္ တယ္။ အဲဒီမွာေတာ့ က်မေတာ့ေျပာရမွာပဲ။ က်မတုိ႔ ..က်မက ဗမာဆုိေတာ့ ဒီလုိအေျခအေနမွာ ေျပာလုိ႔လည္းေကာင္း ပါတယ္။ လူမ်ားစုျဖစ္တဲ့ ဗမာေတြက ပုိၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားရမယ္။ ဟုိ.. ငါတုိ႔က လူမ်ားစုဆုိတာအခြင့္အေရးယူဖုိ႔မဟုတ္ ဘူး။ ပုိၿပီးေတာ့ တာ၀န္ယူဖုိ႔။ အဲဒီလုိပဲျမင္ပါ။ ကုိယ့္မွာ အင္အား ပုိၿပီးေတာ့မ်ားလုိ႔ရွိရင္ တာ၀န္ပုိၿပီးေတာ့ယူရမယ္။ အခြင့္အေရး ကုိ ေလွ်ာ့ၿပီးေတာ့ယူရမယ္။ ဒါမွ လူ႔သိကၡာနဲ႔ ညီညြတ္တယ္။ ဒါမွ က်မတုိ႔ႏုိင္ငံအတြက္ေကာင္းတဲ့ အစဥ္ အလာေတြ ျဖစ္ႏုိင္မွာပါ။

အဲဒီေတာ့ တုိတုိပဲေျပာပါရေစ။ က်မတုိ႔ ေတာ္လွန္ေရးဆုိတဲ့ေတာ္လွန္ေရးသမားဆုိတဲ့အဓိပၸာယ္ကုိ က်မေခၚဆုိတဲ့အခါမွာ တခါလည္းေျပာဖူးပါတယ္။ ဆရာႀကီးမင္းသု၀ဏ္ရဲ႕ ‘သူ႔မွာတမ္း’ ဆုိတဲ့ကဗ်ာေပၚကုိ အေျခခံၿပီးက်မေျပာေလ့ရွိပါတယ္။ ေတာ္လွန္ေရးသမားရဲ႕စိတ္ဓာတ္ဆုိတာ ေနာက္ဆုံးတုိင္ ..ေနာက္ဆုံး ဆုံးတုိင္…အဲဒီကဗ်ာကုိ မွတ္မိတဲ့ ဖတ္ဖူးတဲ့သူေတြ မွတ္မိတဲ့သူေတြဆုိ သိပါလိမ့္ မယ္။ဒီေတာ္လွန္ေရးသမားေလးဟာ ေတာ္လွန္ေရးမၿပီးခင္က်ဆုံးသြားတဲ့ အခါက်ေတာ့ သူက ေတာင္းပန္သြားတယ္။ အားနာပါတယ္ေပါ့ေနာ္။ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ထိ မေနခဲ့တာေပါ့ေနာ္။ အဲဒီလုိပဲျဖစ္ရမယ္။ ကုိယ္ကဘယ္ေလာက္လုပ္ေပးပါတယ္ဆုိတာကုိေျပာမယ့္အစား ကုိယ္ဒါ့ထက္ပုိ ၿပီးေတာ့ မလုပ္ေပးႏုိင္တာကုိမေက်နပ္ ႏုိင္ပါဘူး။ မလုပ္ေပးႏုိင္လုိ႔ေတာင္းပန္ပါတယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ဓာတ္ က်မတုိ႔အားလုံး မွာရွိရမယ္။ အဲဒီလုိစိတ္ဓာတ္နဲ႔ လုပ္သြား မယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္… တကယ္ေတာ့ ႏုိင္ငံတႏုိင္ငံရဲ႕ေတာ္လွန္ေရးဆုိတာ...အခုဆုိရင္ ကမၻာႀကီးမွာ သူတုိ႔က အခုေနာက္ဆုံးေတာ္လွန္ေရးကုိ IT ေတာ္လွန္ေရးေပါ့ေနာ္။ ဒီလုိ သူတုိ႔ ေခၚၾကတယ္။ နည္းပညာေတာ္လွန္ေရး ေပါ့ေနာ္။ အရင္တုန္း က စက္မႈေတာ္လွန္ေရးလည္းရွိခဲ့တယ္။ တကယ့္ ျပင္သစ္ေတာ္လွန္ေရး…ေတာ္လွန္ေရးဆုိတာအမ်ဳိးမ်ဳိးေပါ့။ ေတာ္လွန္ေရး ဆုိတာဟာ အေျပာင္းအလဲႀကီးတခုပဲ။ သိသာတဲ့ အေျပာင္းအလဲႀကီးတခုပဲ။

အဲဒီလုိအေျပာင္းအလဲေတြဟာ က်မတုိ႔ ကမၻာႀကီးတည္သေရြ႕ဒီလုိ အေျပာင္းအလဲေတြက ရွိေနမွာပဲ။ အဲဒီေတာ့ က်မတုိ႔ အားကုိးမွာေတာ္လွန္ေရးစိတ္ဓာတ္ေမြးတယ္ဆုိတာ အဲဒါကို ေျပာတာ။ ေခတ္နဲ႔အညီ ကုိယ့္ရဲ႕တာ၀န္ကုိ ဆုံးခန္း တုိင္ေအာင္ ဆက္ၿပီးေတာ့ ထမ္း ေဆာင္သြားခ်င္တဲ့ စိတ္။ အဲဒီေတာ့ အခု က်မတုိ႔ဟာ ေခတ္နဲ႔အညီဒီျပည္ ေထာင္စု စိတ္ဓာတ္ေတြကုိ ဘယ္ေတာ့မဆုိ ခုိင္ျမဲသထက္ပုိၿပီးေတာ့ခုိင္ျမဲေအာင္လုပ္သြားရမွာက အဆုံးရွိမွာမဟုတ္ဘူး။ ဘယ္ေတာ့မွ အဆုံးရွိမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒီ...ပင္ လုံညီလာခံ..ဒုတိယပင္လုံညီလာခံေခၚၿပီးလုိ႔ရွိရင္ ၿပီးၿပီဆုိတာ လည္း မဟုတ္ဘူး။ ပင္လုံညီလာခံက ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြကို အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမယ္။ ဆက္ၿပီး ဆက္ၿပီးေတာ့ဒီပင္လုံ စိတ္ဓာတ္ေတြကို ပုိၿပီးေတာ့ ခုိင္မာေအာင္လုိ႔ ပုိၿပီးေတာ့ က်ယ္ျပန္႔ေအာင္လုိ႔ က်မတုိ႔ ဆက္ၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားသြားရမယ္။

အဲဒီေတာ့ က်မဒီမွာ ခပ္တုိတုိနဲ႔ပဲေျပာပါရေစ။ ေပးအပ္ခဲ့တဲ့ …အခုေပးတဲ့ တာ၀န္ေတြကုိ ေက်ပြန္ေအာင္လုိ႔က်မႀကိဳးစား ပါ့မယ္။ ဒီလုိႀကိဳးစားတဲ့ေနရာမွာ ၀ုိင္းၿပီးေတာ့ ကူညီေပးၾကပါ။ အၾကံဉာဏ္ေပးၾကပါ။သေဘာမတူရင္လည္းသေဘာမတူ ဘူးလုိ႔ ေျပာၾကပါ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဘာျဖစ္လုိ႔သေဘာမတူတာလဲ။ က်မလုပ္ပုံကုိင္ပုံကို သေဘာ မတူလို႔ဆိုရင္ဘာျဖစ္လုိ႔ သေဘာမတူတာလဲဆုိတာကို ေျပာၾကပါ။ က်မက အဲဒီဘာျဖစ္လုိ႔ဆုိတဲ့ဟာ ...ေမးခြန္းက အင္မတန္အေရးႀကီးတယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ မႀကိဳက္ဘူးလုိ႔ ေျပာ႐ုံနဲ႔မရဘူး။ ႀကိဳက္တယ္လုိ႔ေျပာ႐ုံနဲ႔လည္းမရဘူး။ ကုိယ့္မွာ အေၾကာင္းအခ်က္ခုိင္ခုိင္မာ မာရွိရမယ္။အဲဒီေတာ့မွလည္း တဘက္ကနားလည္ႏုိင္မယ္။ ဘယ္လုိျပဳျပင္ရမလဲ၊ဘာျဖစ္လုိ႔ ျပဳျပင္သင့္သလဲဆုိ တာကို သေဘာေပါက္မယ္။ အဲဒီေတာ့ဒီတာ၀န္ထမ္းေဆာင္ဖုိ႔အတြက္က်မတုိ႔ ၀ါရင့္ႏုိင္ငံေရးသမားႀကီးမ်ားျဖစ္ၾကတဲ့ လူႀကီးမ်ား၊ က်မတုိ႔ရဲ႕အသက္အရြယ္ က်မနဲ႔ တမ်ဳိးဆက္တည္း ျဖစ္တဲ့ပုဂၢဳိလ္မ်ား၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ က်မတုိ႔ထက္ငယ္တဲ့ ၈၈မ်ဳိး ဆက္လုိ႔ပဲဆုိပါေတာ့ လူလတ္ပုိင္း၊ ေနာက္ၿပီးေတာ့ တက္သစ္စျဖစ္တဲ့ လူငယ္ပုိင္းေတြဟာ အားလုံး၀ုိင္းၿပီးေတာ့ကူညီၾက ပါ။အားလုံး ၀ုိင္းၿပီးေတာ့လုပ္ၾကပါ။ အားလုံးရဲ႕တာ၀န္ဟာ တေယာက္ခ်င္းတေယာက္ခ်င္းရဲ႕တာ၀န္ျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ဓာတ္ကုိ ထားေစခ်င္တယ္။ က်မတုိ႔မွာ အားနည္းခ်က္ေတြရွိလုိ႔ရွိရင္ အားနည္းခ်က္ဟာလည္း လူတုိင္းနဲ႔ဆုိင္ တယ္။ ေအာင္ျမင္မႈဟာလည္း လူတုိင္းနဲ႔ဆုိင္တယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ကုိထားခ်င္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့ အားနည္းခ်က္ဆုိရင္ေတာ့ ငါနဲ႔ မဆုိင္ဘူး။

ေအာင္ျမင္မႈဆုိေတာ့ ဒုိ႔ပဲ..ဒုိ႔ပဲဆုိတာ " ဒါႀကီးကေတာ့မျဖစ္ဘူးေနာ္။ အဲဒီစိတ္ဓာတ္ကုိေတာ့ က်မတုိ႔ဖယ္ရွားရမယ္။ ဒါဟာပုဂၢဳိလ္တဦးတေယာက္ခ်င္းဟာလည္း ဒီလုိစိတ္ဓာတ္ထားရမယ္။ အဖြဲ႔အစည္းတခုခ်င္းကလည္းအဲလုိစိတ္ဓာတ္ ထားရမယ္။ အဲေတာ့ က်မတုိ႔လုပ္တာေအာင္ျမင္ရင္ ဒုိ႔ အန္အယ္လ္ဒီကြလုိ႔ အဲလုိေျပာ တာဟာအင္မတန္မွ မွားတယ္။ ဒါေပမယ့္ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း က်မတုိ႔ ဒီႏုိင္ငံေရးနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ လုပ္တာေတြဟာ သိပ္အားမရဘူးဆုိရင္ အဲဒါ

အန္အယ္လ္ဒီပဲဆုိၿပီးေတာ့ လက္ညဳိးထုိးတာလည္းရွိတယ္။ အဲဒီႏွစ္ခုစလုံးက မမွန္ဘူး။ မမွန္ဘူး။ အားလုံးတကယ္ပဲ က်မတုိ႔ဒီတုိင္းျပည္မွာ စစ္မွန္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတာ္လွန္ေရးႀကီးကုိ ေအာင္ေအာင္ျမင္ျမင္လုပ္ခ်င္တယ္ ဆုိရင္အားနည္းခ်က္ ေတြကုိလည္း အားလုံးနဲ႔ဆုိင္တယ္ ဆုိတဲ့ စိတ္ဓာတ္ထားရမယ္။

ေအာင္ျမင္ခ်က္ေတြကုိလည္း အားလုံးနဲ႔ဆုိင္တယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ဓာတ္ကုိ ထားရမယ္။ ဒါဟာ တကယ့္ကုိညီညြတ္ေရးရဲ႕ အေျခခံပါပဲ။ဒီေတာ့ က်မတုိ႔ ပင္လုံစိတ္ဓာတ္ကုိ ထူေထာင္ႏုိင္ရင္ က်မတုိ႔တုိင္းရင္းသားအားလုံး ... က်မတုိင္းရင္းသား ထဲမွာ ဗမာကုိပါ ထည့္ၿပီးေတာ့ေျပာလုိက္မယ္။ ဗမာနဲ႔တုိင္းရင္းသားဆုိတာ ဒါေျပာစရာမလုိဘူး။ က်မ တုိ႔လည္း တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးပဲ။ ဒီထဲက တုိင္းရင္းသားတစုပဲ။

အဲဒီေတာ့ က်မတုိ႔တုိင္းရင္းသားအားလုံးရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္တယ္ဆုိတာကုိပဲ က်မတုိ႔ ေရွ႕႐ႈၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားသြားပါ့မယ္လုိ႔ … က်မ … ကတိျပဳတယ္ပဲေျပာ ပါရေစ။ က်မ … က်မကတိ သိပ္ၿပီးေတာ့ လည္း မေပးခ်င္ဘူး။ ကတိဆုိတာ ေသခ်ာတည္ႏုိင္တယ္ဆုိတဲ့ဟာကုိ အာမခံခ်က္ရွိမွ။ အဲဒီေတာ့ က်မ လုပ္ႏုိင္သေလာက္လုပ္သြားပါ့မယ္။ က်မ တတ္ႏုိင္သေလာက္ဒီတာ၀န္ကုိေက်ပြန္ ေအာင္ လုပ္သြားပါ့မယ္လုိ႔ပဲ ေျပာပါရေစ။ အားလုံးကုိေက်းဇူးတင္ပါတယ္။



VOB ပါ 17-11-2010 ရက္ေန႕က UNLD, UNA တိုင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးစဥ္ ေျပာၾကားခဲ့ေသာ မိန္႕ခြန္းကို ျပန္လည္ေကာက္ႏႈတ္ေဖၚျပသည္။

No comments: